Acil Yardım ve Afet Yönetimi Lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimAcil Yardım ve Afet Yönetimi
Program DirektörüAcil Yardım ve Afet Yönetimi Bölüm Başkanı Doç. Dr. A. Handan DÖKMECİ
Program TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiLisans.
Kazanılan DereceProgramı başarı ile tamamlayan öğrencilere Acil Yardım ve Afet Yönetimi alanında lisans diploması verilir.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurumlarında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacıİstihdam olanakları bünyesinde “uzman” ve “yönetici” pozisyonlarında görev alabilecek, bu alanda uygulanan temel yöntemleri bilen ve uygulayabilen, aynı zamanda görev aldığı birim bünyesinde görevli mevcut elemanlara konunun gerektirdiği eğitimi verebilen, görev alacağı birimi sevk ve idare edebilme yetisine sahip uzman ve yöneticiler yetiştirmektir.
Mezunların Mesleki ProfilleriMezunlar özel ve resmi kurumlarda görev yapmaktadırlar. 5902 nolu 29.5.2009 kabul tarihli ‘Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun’ isimli yasanın öngördüğü şekilde şu kamu teşekküllerinde görev yapabilir: Adı geçen başkanlığın merkez teşkilatında, başkanlık altında çalışan daire başkanlıklarına bağlı olarak; • Başkanlığın gerekli gördüğü durumda kuracağı belirtilen çalışma gruplarında • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüklerinde • Sivil Savunma Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlüklerinde • Belediyeler başta olmak üzere kamu teşkilatlarında ilgili merkezlerde (112 ambulans merkezlerinde, itfaiyelerde vb) koordinatör ve yönetici olarak • Özel sektör ve sivil toplum örgütlerinde afet yönetimiyle ilgili alanlarda (İlgili kanunun 15. maddesi gereği Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının sözleşme ile araştırma, etüt ve proje yaptıracağı belirtilmiştir) • Üniversitelerde ilgili bölümlerde öğretim görevlisi ve bilim insanı olarak • Uluslar arası kuruluşlarda afet yönetimiyle ilgili organizasyonlarda • Kar amacı gütmeyen kuruluşlar başta olmak üzere çeşitli kurumlarda halkın afet konusunda bilinçlendirilmesi için eğitim verilmesi ve afet olması durumunda hasar kontrol ve rehabilitasyon konularında planlama ve çalışma yapabilirler.
Bir Üst Dereceye GeçişLisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşulu ile lisansüstü (yüksek lisans, doktora) programlarda eğitim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Öğrenciler en az bir ara sınava girerler. Ara sınavlara ek olarak yarıyıl başında teslim tarihi belirlenecek proje ve ödevler verilecektir. Her yarıyıl sonunda öğrenciler bir final sınavına girmek zorundadırlar. Dersin içeriği, gereksinimleri (ara sınav, proje, ödev ve final sınavı) ve final notuna katkısı web sitesinde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve yarıyıl sonu sınav tarihleri ​​üniversite tarafından belirlenir ve yarıyıl sonu sınavları ilan edildiği şekilde yapılır. Öğrenciler ara sınav, proje, ödev ve yarıyıl sonu sınav sonuçlarına göre notlandırılır.

Namık Kemal Üniversitesi'nde geçme notu 100 üzerinden 60'tır. Ancak yarıyıl sonu veya bütünleme notu en az 50 olmalıdır. Sınavlar 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin final notu toplamıdır. ara sınav notunun %30'u ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavı notlarının %70'i. Ancak, bir dersin yarıyıl sonu notunun hesaplanması, yarıyıl başında Fakülte/Yüksekokul Kurulu tarafından ara sınavın %30 – %50'si ile %50 – %70'i toplamı olarak belirlenip ilan edilebilir. 100'lük bir skalaya eklendiği sürece yarıyıl sonu sınavından geçer. Hesaplama sonucunda ondalık virgülden sonraki değer beşten az ise ondalık değere düşürülerek not kesinleşir; beşten fazlaysa, sonraki ondalık değere yükseltilir.

Yönetmeliklere http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinden ulaşılabilir.

Final ve tekrar notları, değerlendirme kriterleri ile birlikte Öğrenci İşleri'ne iletilir. Notlar öğrenci bilgi sisteminde ilan edilir.

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Acil Yardım ve Afet Yönetimi alanındaki uygulamalarında teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilir.
2-Acil Yardım ve Afet Yönetimi alanında mesleki, etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.
3-Acil Yardım ve Afet Yönetimi konularında eğitici rolü üstlenebilir.
4-Afetlerle baş edebilen, duyarlı, dayanıklı ve dirençli bir toplum oluşturmak için tüm tehlike ve riskleri dikkate alabilme beceresini kazanır.
5-Bütünleşik afet yönetimi aşamalarında gereken çalışmaları ve önlemleri toplumun tüm güç ve kaynaklarını kullanarak yönetebilme yetisini kazanır.
6-Temel Bilimleri (Matematik, Kimya, Fizyoloji, Anatomi vb.) Acil Yardım ve Afet Yönetimi alanında kullanabilir.
7-Ulusal ve Uluslararası eğitim ve tatbikatlarda etkin iletişim kurma becerisi, disiplinler arası takımlarda çalışabilme ve yaratıcılık becerisi kazanır.

Müfredat

Acil Yardım ve Afet Yönetimi Kredili Ders Yapısı Şeması


Toplam AKTS: 0

Ders & Program Çıktıları Matrisi